Kolejne ćwiczenia w programie Processing.
- Spróbujmy zrobić, aby program malował nam białe kółka (o średnicy 80) w miejscu, w którym znajduje się kursor myszy. Ustawmy tak, żeby przy wciśniętym przycisku myszy malowane kółka były koloru zielonego. Użyjmy polecenie
if(){} else{}
w sekcjivoid draw(){}
.
- Zmieńmy ustawienia, tak, żeby po kliknięciu lewym przyciskiem myszy malowane były kółka zielone, a po kliknięciu prawym przyciskiem kółka niebieskie. Wpiszmy polecenia w funkcji
void mousePressed(){}
.
- Spróbujmy zrobić mini program do malowania. Najpierw utwórzmy paletę kolorów w sekcji
setup(){}
.
Żeby łatwiej nam było ustawić poszczególne kolory wybierzmy u góry okna Tools -> Color Selector.
- Sekcje rysowania
void draw(){}
zostawmy pustą. - Dopiszmy funkcję:
void mouseDragged() {
strokeWeight(5);
line(mouseX, mouseY, pmouseX, pmouseY);
} - Spróbujmy ustawić zmianę koloru pisaka w zależności od klikniętego kwadratu w palecie. Poniżej przykład jak zrobić, to dla koloru białego i żółtego.
void mouseReleased() {
if (mouseX>550 & mouseY<50) {
stroke(255);
}
if (mouseX>550 & mouseY<100 & mouseY>50) {
stroke(255, 255, 0);
}
}
Analogicznie dopiszmy funkcję dla pozostałych kolorów.
- Spróbujmy ulepszyć nasz program do malowania.