Wczoraj pisałam jak rozpocząć pracę z App Inventor. Dziś krótko o tym jak z niego korzystać.
Najpierw tworzymy nowy projekt klikając na przycisk Start new project.
Wpisujemy wybraną przez siebie nazwę projektu i zatwierdzamy klikając OK.
Otworzy się nam okno naszego projektu.
Z lewej strony w grupie Palette mamy obiekty, które możemy dodawać do naszej aplikacji.
Dodajemy je przeciągając i upuszczając na podgląd w polu Viewer. Wszystkie dodane przez nas obiekty tam się pojawią. Jeśli są to obiekty niewdoczne np. czujniki, to pojawiają się pod oknem poglądu aplikacji.
W polu Components znajduje się lista wybranych przez nas i umieszczonych w aplikacji obiektów z pola Palette. Możemy nadawać im swoje nazwy, aby w dalszej części pracy łatwiej się do nich odwoływać oraz usuwać zbędne elementy.
W polu Media znajdują się przesłane przez nas pliki.
W polu Properties znajdują się właściwości wybranego elementu z listy obiektów.
Jeśli naniesiemy na aplikacje wszystkie potrzebne elementy i ustawimy ich właściwości przechodzimy do programowania aplikacji klikając w prawym górnym rogu na przycisk Block.
Z lewej strony mamy bloczki podobne do tych, które znamy z programu Scratch. Z nich tworzymy skrypty dla naszej aplikacji przeciągając je do pola widoku.
Jeśli nasz komputer i urządzenie mobilne korzystają z tej samej sieci internetowej, to możemy na bieżąco podglądać efekty naszej pracy.
W tym celu należy pobrać na urządzenie mobilne aplikacje MIT AI2 Companion
Na komputerze w lewym górnym rogu wybramy Connect -> Al Companion.
W aplikacji na urządzeniu mobilnym klikamy scan QR code i skanujemy QR code z komputera lub connect with code i przepisujemy kod, który znajduje się na ekranie komputera. Od tej chwili możemy na bieżąco obserwować na urządzeniu mobilnym zmiany w naszej aplikacji.
Aby pobrać na urządzenie mobilne ukończoną aplikację klikamy na komputerze w lewym górnym rogu w Build -> App (provide QR code for .apk).
Następnie chwilę czekamy i gdy pojawi się QR code na ekranie skanujemy go za pomocą urządzenia mobilnego i dowlonego czytnika QR codów.
Przykładowe scenariusze lekcji z wykorzystaniem tego programu możecie znaleźć na stronie Wiki Mistrzowie Kodowania.