Kolejne ćwiczenia w programie Processing.
1. Na początek spróbujmy, aby w miejscu kursora myszy malowały nam się kwadraty o boku 100 px.
void setup(){
size(800,600);
background(255);
}
void draw(){
rect(mouseX, mouseY, 100, 100);
}
Pierwsza funkcja setup()
jest uruchamiana raz, w momencie uruchomienia programu. Funkcja draw()jest ciągle uruchamiana.
2. Zamieńmy kwadraty na koła o średnicy 100 px.
3. Dodajmy kolor naszym kołom, tak aby zmieniał się on w zależności od położenia kursora myszy.
fill(mouseX, mouseY, 0);
4. Teraz możemy się pobawić kolorem. Można zmieniać trzeci parametr i obserwować, co się dzieje. Można spróbować zmienić pierwszy i drugi parametr (mouseX
i mouseY
) dzieląc go odpowiednio tak, aby mieścił się w przedziale 0-255 oraz zmienić rozmiary okna na wielokrotności liczby 255.
5. Dopiszmy procedurę, która po kliknięciu dowolnego przycisku myszy czyści nam ekran.
Pod wszystkim dopisujemy funkcję:
void mousePressed(){
background(255);
}
6. Dopiszmy procedurę, która po kliknięciu dowolnego klawisza z klawiatury zapisuje nam screen naszego okna.
void keyPressed(){
saveFrame("obrazek.png");
}
7. Spróbujmy zmienić, aby ekran czyścił się tylko po wciśnięciu lewego przycisku myszy.
Zmieńmy wcześniejszą funkcję.
void mousePressed(){
if (mouseButton == LEFT){
background(255);
}
}
8. Spróbujmy analogicznie zmienić funkcje keyPressed()
tak, aby polecenie było wykonywane tylko przy naciśnięciu klawisza S.
key=='s'
9. Spróbujmy zmienić funkcję keyPressed()
, tak aby działa tylko przy naciskaniu klawisza Enter.
10. Zmieńmy obie funkcje tak, żeby procedura wykonała się po zwolnieniu przycisku lub klawisza. Odpowiednią funkcję znajdź na stronie Processing -> Reference.