Familijna gra polegająca na układaniu plastrów miodu.
Gra uczy:
- spostrzegawczości,
- koncentracji,
- refleksu.
Zestaw zawiera 52 sześciokątne płytki z symbolami (na każdym boku płytki jeden symbol).
Gra polega na łączeniu płytek ze sobą, tak aby dopasować pasujące (takie same) symbole. Wyjątek stanowią pszczoły, które pełnią funkcje jokera i można je łączyć z dowolnymi symbolami.
Możliwe są trzy warianty gry.
Wariant A – Pracowita pszczoła (wariant najszybszy)
Dzielimy płytki równo pomiędzy graczy lub drużyny. Wszyscy gracze układają jednocześnie swój plaster miodu starając się dopasować jak najwięcej symboli. Gdy któryś z graczy skończy woła „Pasieka!”. Następnie sprawdzana jest poprawność ułożenia plastrów i liczone punkty. Na końcu tylko jedna płytka może być pojedynczo połączona (czyli dopasowana tylko jednym symbolem) – zasada ta zapobiega zbyt szybkiemu skończeniu się gry. Po trzech takich rundach gracz, który ma najwięcej punktów zostaje zwycięzcą.
Wariant B – Wielki plaster miodu (wariant spokojny)
Wyjmujemy 1 płytkę z woreczka i układamy ją na środku. Następnie gracze wyjmują po 3 płytki z woreczka. Po kolei dokładają po 1 płytce tworząc jeden wielki plaster miodu. Po dołożeniu losują kolejną, tak aby w ręce mieć 3 płytki. Za każdą dołożoną płytkę zdobywają punkt. Kiedy wszystkie płytki zostaną dołożone, to wygrywa gracz, który zdobył największą ilość punktów.
Dla urozmaicenia tego wariantu można też grać z wykorzystaniem specjalnych symboli, które znajdują się na środku niektórych płytek (podwojenie punktów, rabuś ruchu, dodatkowy ruch, joker).
Wariant C – Miodowe puzzle (wersja bez rywalizacji)
Wszystkie płytki są rozłożone. Gracze wspólnie układają jeden plaster miodu. Każdy gracz może zmieniać położenie wcześniej ułożonych płytek. Każdy układa płytki w swoim tempie. Gra kończy się gdy wszystkie płytki są ułożone.
Punktacja dla wersji A i B
- Najpierw liczymy punkty za rdzenie (czyli płytki obudowane ze wszystkich stron płytkami) – 5 punktów za każdy (w wersji B otrzymuje je gracz, który dołożył ostatnią płytkę do rdzenia).
- Następnie zdejmując każdą płytkę sprawdzamy iloma symbolami była dopasowana – 1 punkt za każdy dopasowany symbol.
- Od uzyskanej sumy odejmujemy punkty za niewykorzystane płytki – po 1 punkcie za każdą.