LOGO – to język programowania powstały w lata 60 XX wieku. Służy do nauczania informatyki i matematyki.
Możemy pracować w tym języku m.in w dwóch programach Logo Komeniusz i Logomocja-Imagine.
Ja osobiście wolę program Logomocja-Imagine (choć właściwie to nie ma dużego znaczenia).
W programie wydajemy polecenia żółwiowi, który rysuje po ekranie.
Komendy:
Polecenie
|
Skrót
|
Objaśnienie
|
naprzód
liczba |
np
liczba |
do
przodu o określoną liczbę kroków |
wstecz
liczba |
ws
liczba |
do
tyłu o określoną liczbę kroków |
lewo
kąt |
lw
kąt |
obrót
w lewo o podany kąt |
prawo
kąt |
pw
kąt |
obrót
w prawo o podany kąt |
czyść
|
cs
|
czyść
ekran graficzny |
opuść
|
opu
|
opuszcza
pisak, żółw będzie rysował |
podnieść
|
pod
|
podnosi
pisak, żółw nie będzie rysował |
powtórz
liczba |
powtarza
podaną instrukcję określona ilość razy |
|
koło
liczba |
rysuje
koło o określonej średnicy |
|
okrąg
liczba |
rysuje
okrąg o określonej średnicy |
|
schowaj
żółwia |
sż
|
chowa
postać żółwia |
pokaż
żółwia |
pż
|
pokazuje
postać żółwia |
zamaluj
|
zamalowuje
obszar |
|
ścieranie
|
ścier
|
usunięcie
śladu |
wróć
|
powrót
żółwia na środek ekranu graficznego |
|
ustalkolorpisaka
|
ukp
|
ustala
kolor pisaka |
ustalgrubośćpisaka
|
ugp
|
ustala
grubość pisaka |
ustalwzórmalowania
|
uwm
|
określenie
wzoru malowania |
ustaltło
|
określa
kolor tła |
|
zmaż
|
maże
wszystko z ekranu, żółw zostaje na miejscu |
Ciekawe strony z zadaniami:
http://www.sp114.edu.pl/uczniow/matematyka/ (Świetna strona – zarówno pod względem informatycznym, jak i matematycznym, dużo zadań i ciekawym pomysłów z Logo, ale nie tylko)
http://minilogia.oeiizk.waw.pl/ (miniLOGIA – konkurs informatyczny dla szkoły podstawowej)
http://logia.oeiizk.waw.pl/ (LOGIA – konkurs informatyczny dla gimnazjum)
http://www.logo.vot.pl/ (przykładowe zadania)
http://sp-115logo.blogspot.com/search/label/home (przykładowe zadania)
http://www.mim.pr.radom.pl/logo/data/rek.html#sierp (przykładowe zadania + teoria w Logo Komeniusz)
http://www.zsp1wadowice.iap.pl/przedmioty/informatyka/logo/index.htm (przykładowe zadania + teoria w Logo Komeniusz)