t19

Zaszyfrowane działanie

Elementy kodowania na lekcjach matematyki.

Pomysł zaczerpnęłam z konferencji z warsztatami pt. „Matematyka na dobry początek roku szkolnego 2017/2018” organizowanej w RODN „WOM” w Bielsku-Białej.

Uczniowie dostają pulpity po których się poruszają.

Screen Shot 04-17-18 at 05.21 PM 001

I zaszyfrowane działanie – a właściwie instrukcje.

Screen Shot 04-17-18 at 05.17 PM

W powyższym przykładzie zaczynamy od liczby 4 (zapisujemy ją na kartce) i podążamy za strzałkami.

Symbol Screen Shot 04-17-18 at 05.25 PM oznacza odczytanie znaku na którym się znaleźliśmy i zapisanie go na kartce.  Nie należy go traktować jak strzałki w dół.

Po odczytaniu całej instrukcji otrzymamy 4,2 : 100 =

Kolejne instrukcje:

Screen Shot 04-17-18 at 05.17 PM 001

Screen Shot 04-17-18 at 05.18 PM

Screen Shot 04-17-18 at 05.18 PM 001

Instrukcje do pobrania w pdf.

Pulpit do pobrania w pdf.

Polecam również zabawę z uczniami w samodzielne układanie i kodowanie działań.